Foto: Oktober 1992 |
CT0008-146,147.jpg
(194 kb) I Roskilde-områet vandt City-Trafik i 1990 de HT-linjer, som hidtil var blevet kørt af A.P. Hansen, Roskilde. Samtidig overtog City-Trafik de driftsbusser, som A.P. Hansen hidtil haved anvendt. En af disse var CT 8,/HY94519 /Leyland 6-5-TL11/3/DAB serie 6 - Årgang 1982), der her ses på den kombinerede HT-linje 146-147 ved Høje Taastrup St. Bussen blev i slutningen af 1992 solgt til DAB. I 1996 blev den eksporteret til Estland. Chassis-nr.: 8102618 Bygge-nr.: DAB-32065 |
Foto: Juli 1990 |
CT0010-212.jpg
(234
kb) City-Trafik 10/HK92335 (Leyland LK 575-690/3/DAB serie 6 - Årgang 1980) som HT-linje 212 ved Roskilde St. Også denne bus var overtaget fra A.P. Hansen. I 1992 blev den solgt til DAB i Silkeborg. Herfra kom den samme år til Hennings Busser, Hjørring (MZ97905). I 1994 blev den solgt til Saxager Rejser, Vrå (MZ97905), og i 1997 kom den til Tylstrup Busser. Senere i 1997 blev den ophugget. Chassis-nr.: 8000607 Bygge-nr.: DAB-32899 |
Foto: Marts 1992 |
CT0045-034.jpg
(209 kb)
City-Trafik 45/MR95145 (Volvo B 10M-60/Aabenraa - Årgang 1992) som HT-linje 34 i Thorshavnsgade i København. I 1996 blev bussen omnummereret til nr. 2045. I 2006 blev den flyttet til City-Trafiks afdeling i Fredericia, Senere samme år blev den solgt til Københavns Bushandel, som videresolgte den til Transgor Myslowice i Polen. Her fik den nr. 345/SM24385 (PL). Bussen blev ophugget i 2011 Chassis-nr.: YV31M2F10NA028923 Bygge-nr.: AaK-2165 |
Foto: Marts 1992 |
CT0047-000.jpg
(166 kb) I en periode i starten af 1990erne havde City-Trafik en opstillingsplads til nogle af sine busser langs havnekajen på Islands Brygge i København. City-Trafik 47/MR97147 (Volvo B 10M-60/Aabenraa - Årgang 1992) ses her holden på denne opstillingsplads. Omkring 2006 blev bussen flyttet til City-Trafiks afdeling i Fredericia. Senere i 2006 blev den solgt til Københavns Bushandel, som videresolgte den til GoBus, Tartu i Estland. Her fik den nr. 18/675MFL (EST). I 2011 ændrede dette selskab navn til Tarbus. Busen blev udrangeret herfra i 2011. Chassis-nr.: YV31M2F14NA028925 Bygge-nr.: AaK-2167 |
Foto: Marts 1992 |
CT0058+0054.jpg
(155 kb)
Endnu et par busser parkerede på opstillingspladsen på Islands Brygge. Til venstre ses City-Trafik 58/MV91363 (DAB 12-1200B/DAB serie 12 - Årgang 1992). I 1996 blev bussen omnummereret til nr. 2058. I en kort peride i 1998 var denne bus udlånt til Combus i København. I 2009 blev den solgt til Dansk Uddannelsescenter i Brøndby (ZY23690). I 2011 kom den til Bus Center Vest Chassis-nr.: UH9MV3JH1NBDA3022 Bygge-nr. DAB-32195 Til højre holder City-Trafik 54/MV91347 (DAB 12-1200B/DAB-serie 12 - Årgang 1992). I 1996 blev bussen omnummereret til nr. 2054 Også denne bus var i en kort periode i 1998 udlånt til Combus i København. Den blev i 2002 beskadiget ved en brand og herfter udrangeret. I 2009 blev den ophugget. Chassis-nr.: UH9MV3JH1NBDA3018 Bygge-nr.: DAB-32191 |
Foto: Maj 1991 |
CT0062-034.jpg
(250 kb) City-Trafik 62/MB92562 (DAB 12-1200B/DAB serie 12 - Årgang 1990) som HT-linje 34 i Vester Farimagsgade ved Vesterport St. Bussen blev i 1996 omnummereret til nr. 2062. I 1998 var bussen i en periode udlånt til Bus Danmark. I 1999 blev den veksporteret tilMZK Zywiec i Polen. Her fik den nr. 347/SZY52FE (PL). Bussen blev ophugget i 2013. Chassis-nr.: UH9MV3JB1LLDA3015 Bygge-nr.: DAB-32026 |
Foto: April 1990 |
CT0064-033.jpg
(211 kb)
City-Trafik 64/MB92564 (DAB 12-1200B/DAB serie 12 - Årgang 1990) som HT-linje 33 i Amagerterminalen ved Rådhuspladsen. I 1996 blev bussen omnummereret til nr. 2064. I en periode kørte den for City-Trafik i Fredericia. Den blev ophugget i 2012 Chassis-nr.: UH9MV3JB1LBDA3017 Bygge-nr.: DAB-32028 |
Foto: April 1990 |
CT0065-033.jpg
(195 kb) City-Trafik 65/MB92565 (DAB 12-1200B/DAB serie 12 - Årgang 1990) som HT-linje 33 på Sundholmsvej på Amager. I 1996 var bussen i en periode udlånt til Fjordbus i Slangerup. Samme år belv den omnummereret til nr. 2065. I 1998 var den i en periode udlånt til Combus i København. Bussen blev udrangeret i 2003, og i 2005 blev den solgt til Københavns Bushandel. Herfra kom den i 2006 eksporteret til PKM Gliwice i Polen, hvor den fik nr. 117/SG11793 (PL). I 2017 udgik den af driften her, og i 2018 blev den solgt til ophug. Chassis-nr.: UH9MV3JB1LBDA3018 Bygge-nr.: DAB-32029 |
Foto: Maj 1992 |
CT0067-009.jpg
(192 kb) City-Trafik 67/MB92567 (DAB 12-1200B/DAB serie 12 - Årgang 1990) som lije 9 i Moselgade på Amager. I 2006 blev bussen omnummereret til nr. 2067, og samme år blev den flyttet til City-Trafiks afdeling i Fredericia. I 2012 blev den udrangeret og ophugget. Chassis-nr.: UH9MV3JB1LLDA3020 Bygge-nr.: DAB-32031 |
Foto: April 1992 |
CT0073-146.jpg
(219 kb) City-Trafik 73/MB92573 (Leyland 7-5-TL11/3/DAB serie 7 - Årgang 1983) som HT-linje 146 ved Roskilde St. Bussen blev oprindelig anskaffet af Nordfjends Rutebiler , Hald med registreringsnummer JK93382. I 1987 kom den til DAB i Silkeborg. Herfra kom den samme år til Jens Arvigs Busser i Gørlev - stadig med registreringsnummer JK93398. I 1989 kom den igen til DAB. Bussen havde oprindelig dørplacering 1-1-0., men bussen blev nu ombygget til bybus med dørplacering 2-2-0, hvorefter den i 1009 kom til City-Trafik. I 1992 blev den omnummereret til nr. 10. I 1993 kom den igen til DAB i Silkeborg, men i 1994 lånte City-Trafik bussen herfra, og den fik nu registreringsnummer NN97751. Senere i 1994 kørte bussen som nr. 110 hos Unibus i København. Endelig solgte DAB den i 1994 til Strandgaards Rutebiler i Varde, hvor den fik nr. 40/NU93568. I 2002 blev den solgt til Vejstruprød Busimport, som videresolgte den til Aalestrup nTaxi og Turist (NU93568). I 2004 blev den overtaget af Flemming Holleen i Løgstør og senere samme år kom den til Bent Thykjær. Bussen blev udrangeret i 2005. Chassis-nr.: 8300557 Bygge-nr.: DAB-32218 |