Foto: Juli 1998 |
BusDK1021-195.jpg
(204 kb) Bus Danmark 1021/PJ88341 (Volvo B 10BLE-60/Aabenraa 2000NL - Årgang 1998) som linje 195 ved Holte St. Bussen blev i 1999 overtaget af Arriva og fortsatte således kørslen for HT indtil den 26. februar 2007, hyvor den blev totalskadet ved et færdselsuheld på linje 123 i Baldersbrønde. Den blev ophugget sammeår. Chassis-nr.: YV3R4A519WA004054 Bygge-nr.: AaK-2786 |
Foto: Juli 1998 |
BusDK1047-334.jpg
(299
kb)
Bus Danmark 1047/PJ97559 (Volvo B 10BLE-60/Säffle 2000NL - Årgang 1998) som linje 334 ved Holte St. I 1999 overgik bussen til Arriva, som havde den i drift indtil 2007, hvor den kom til Køreteknisk Anlæg i Tjæreby. I 2004 var den i en periode udlånt til De Blaa Omnibusser i Holte. Bussen blev ophugget i 2009. Chassis-nr.: YV3R4A510WA004377 Bygge-nr.: Säffle-8848 |
Foto: Maj 1999 |
BusDK1150-016.jpg
(150 kb)
Bus Danmark 1150/PP94662 (Volvo B 10BLE-60/Aabenraa - Årgang 1994) som linje 16 på vej fra Jernbanegade ind på Rådhuspladsen i København. Bussen blev oprindelig anskaffet ad De Blaa Omnibusser i Holte som nr. 8831/NR96328. Den kom til BusDanmark i 1998 og fulgte med til Arriva, da dette selskab i 1999 købtew Bus Danmark. I december 2005 udgik bussen af driften og blev solgt til Busmarket i Sverige. Herfra kom den til UAB Busturas, Siauliai, Litauen, hvor den fik nr. 1505/BHH603 (LT) Chassis-nr.: YV3R43F15PA000952 Bygge-nr.: AaK-2307 |
|
BusDK1208-600S.jpg
(280 kb) Bus Danmark 1208/HE91440 (Volvo B 10M-60/Aabenraa - Årgang 1980) som linje 600S ved Hillerød St. Bussen blev oprindelig anskaffet af HT, og den var således en af de busser, som i 1995 fulgte med over i Bus Danmark fra HT¨s busdivision. Bussen havde oprindelig dørplacering 2-2-0, men da den i 1993 blev renoveret i det såkaldte ReBUS-program, fik den indbygget en enkelt bagdør. I 1999 var den i en periode udlånt til Linjebus i København, men den nåede aldrig at komme i drift for Arriva. I 2000 kom den til Staaling i Viborg, og den blev ophugget i 2006 Chassis-nr.: YV3B10M6000000107 |
Foto: 1. juni 1996 |
BusDK1232-001.jpg
(162 kb)
Bus Danmark 1232/EZ93611 (Volvo B10R-59/Aabenraa - Årgang 1979) som linje 1 på Gammel Kongevej i København. Bussen blev oprindelig anskaffet af HT. I 1992 blev den renoveret under ReBUS-programmet. I 1996 var den i en kort periode udlånt til City-Trafik i København. Herefter udgik den af driften og blev solgt til Staaling i Viborg. Bussen blev ophugget i 2006 Chassis-nr.: YV3B10R5900003095 |
|
BusDK1442-005.jpg
(204 kb) Bus Danmark 1442/JB90023 (Volvo B 10M-60/Aasbenraa - Årgang 1982) som linje 5 i Østrigsgade på Amager. Bussen blev oprindelig anskaffet af HT. I 1994 blev den ReBUS-renoveret. Den udgik af driften i 1999, og den kom aldrig i drift for Arriva. I 2000 blev den solgt til Staaling i Viborg, og i 2006 blev den ophugget- Chassis-nr.: YV3B10M6000004050 Bygge-nr.: AaK-1122 |
|
BusDK1522-734.jpg
(182 kb)
Bus Danmark 1522/NV96051 (Volvo B 10M-60/Aabenraa - Årgang 1983) som linje 734 på Søndre Jernbanevej i Hillerød. Også denne bus blev oprindelig anskaffet af HT. Bussen vart oprindelig indregistreret JD95384, men 1994 blev den afmeldt Motroregistret og ReBus-renoveret. I 1995 blev den sat i drift igen med nyt registreringsnummer NV96051. I 1999 fulgte den med over i Arriva, som havde den i drift til 2002, hvor den blev solgt til Vejstruprød Busimport. Herfra kom den i 2003 til Reco, Opatówek i Polen - PKA57HC (PL). Chassis-nr.: YV3B10M6000005639 Bygge-nr.: AaK-1229 |
|
BusDK1590-501.jpg
(463
kb) Bus Danmark 1590/JH90215 (Volvo B 10M-60/Aabenraa - Årgang 1983) som linje 501 ved Køge St. Bussen blev oprindelig anskaffet af HT. Den blev ReBUS-renoveret i 1994, og den fulgte også med over i Arriva, da dette selskab overtog Bus Danmark i 1999. I slutningen af 1999 blve den dog udrangeret, og i 2000 blev den solgt til Staaling i Viborg. Herfra kom den i 2002 til Satka ATP i Rusland - B864OB 74 (RUS). Chassis-nr.: YV3B10M6000006034 Bygge-nr.: AaK-1254 |
Foto: Juli 1998 |
BusDK1912-184.jpg
(303 kb) Bus Danmark 1912/NJ89379 (DAB-15-1200C/DAB Citybus - Årgang 1993) som linje 184 ved Lyngby St. Bussen blev oprindelig anskaffet af HT. Da Bus Danmark blev solgt til Arriva, fulgte bussen med. I 2002 blev bussen omregistreret til SN94318. Den var i drift til 2005, hvor den blev solgt Vejstruprød Busimport. Herfra kom den i 2008 til FinSib Trading Oy i Finland, hvor den bblev brugt til indvinding af reservedele. Chassis-nr.: UH9RV2GM1PCDA3069 Bygge-nr.: DAB-39544 |
Foto: Juli 1998 |
BusDK1942-171E.jpg
(199 kb) Bus Danmark 1942/NV90313 (Mercedes-Benz O 405GN/Mannheim - Årgang 1994) som linje 171E ved Lyngby St. Også denne bus blev oprindelig anskaffet af HT. I 1999 fulgte den med over i Arriva. Den udgik af driften 2004, hvor den blev solgt til SAB Autoservizi, Bergamo i Italien - nr. 1214 Chassis-nr.: Mercedes-Benz O 405GN/Mannheim |