Foto: 1975 |
HT3030-063.jpg
(157
kb) HT 3030 (Leyland LIDRT 1/2SP/DAB serie 1 - Årgang 1966) som linje 63 på endestationen på Københavns Rådhusplads. Bussen var oprindelig indregistreret AB 93 490, som det ses på billedet, men på et tidspunkt efter HT's overtagelse, blev den omregistreret til CZ 94 521. Bussen, som var overtaget fra Forenede Rutebiler, blev udrangeret i 1977. Chassis-nr.: 660410S Bygge-nr.: DAB-356 |
Foto: 1978 |
HT3037-162.jpg
(176
kb) HT 3037 (Leyland LIDRT 1/2SP/DAB serie 1 - Årgang 1966) som linje 162 på Herlev Ringvej. Bussen, som var overtaget fra Forenede Rutebiler, blev udrangeret i 1979. Chassis-nr.: 660417S Bygge-nr.: DAB-363 |
Foto: 9. maj 2017 |
HT3038-152.jpg
(169 kb)
HT 3038 (Leyland LIDRT 1/2SP/DAB serie 1 - Årgang 1966) som linje 152 ved Herlev st. Bussen, som var overtaget fra Forenede Rutebiler, var oprindelig indregistreret AB 93 828, men blev på et tyidspunkt omregistreret til AD 94 876. Den blev udrangeret i 1979. Chassis-nr.: 660418S Bygge-nr.: DAB-364 |
Foto: Oktober 1974 |
HT3039-150.jpg
(155 kb) HT 3039 (Leyland LIDRT 1/2SP/DAB serie 1 - Årgang 1966) som linje 150 på Islevhusvej ved Husum Torv fotograferet få dage efter HT's driftsstart. Bussen var overtaget fra Herlev-Ruterne, og den blev udrangeret i 1979. Chassis-nr.: 660422S Bygge-nr.: DAB-368 |
Foto: Oktober 1974 |
HT3043-038.jpg
(179 kb)
Allerede få dage efter HT's driftsstart kunne man opleve røde busser på linje 38, som indtil 30. september 1974 var drevet af Københavns Sporveje. På billedet ses HT 3043 (Leyland LIDRT 1/2SP/DAB serie 1 - Årgang 1966) som linje 38 på endestationen på Københavns Rådhusplads. Linje 38 skulle allerede d. 20. april 1975 sammelægges med daværende linje 163 som en ny linje 63, så bussen, som ellers ikke kunne skilte linje 38, er forsynet med et midlertidigt papskilt visende linjenummer 38. Bussen, der var overtaget fra Forenede Rutebiler, blev udrangeret i 1979. Chassis-nr.: 660424S Bygge nr.: DAB-370 |
Foto: April 1975 |
HT3049-171.jpg
(224 kb) HT 3049 (Leyland LIDRT 12/2/DAB serie 2 - Årgang 1967) som linje 171 ved Lyngby st. Bussem, som var overtaget fra Forenede Rutebiler, blev udrangeret i 1982. Chassis-nr.: 704039P Bygge-nr.: DAB-36028 |
Foto: 1976 |
HT3060-068.jpg
(159 kb)
HT 3060 (Leyland LIDRT 12/2/DAB serie 2 - Årgang 1968) som linje 68 på endestationen på Københavns Rådhusplads. Bussen, som var overtaget fra Herlev-Ruterne, blev udrangeret i 1981. Chassis-nr.: 900527P Bygge-nr.: DAB-36106 |
Foto: 1975 |
HT3061-152.jpg
(165 kb) HT 3061 (Leyland LIDRT 12/2/DAB serie 2 - Årgang 1968) som linje 152 ved Herlev st. Bussen, som var overtaget fra Herlev-Ruterne, blev udrangeret i 1983. Chassis-nr. 900528P Bygge-nr.: DAB-36107
|
Foto: 1983 |
HT3065-330.jpg
(227 kb) HT 3065 (Leyland LIDRT 12/2/DAB serie 2 - Årgang 1970) som linje 330 på endestationen ved Bellahøj. Bussen var overtaget fra Herlev-Ruterne, og den blev udrangeret i 1984. Chassis nr.: 904031P Bygge-nr.: DAB-36171
|
Foto: 1975 |
HT3073-150.jpg
(125 kb) De seneste leveringer af serie 2-busserne tli Forenede Rutebiler og Herlev-Ruterne var forsynede med store linje- og destinationsskilte, som man også kender det fra serie 3 og frem. På billedet ses HT 3073 (Leyland LIDRT 12/2/DAB serie 2 - Årgang 1972), som HT overtog fra Forenede Rutebiler. Den holder her som linje 150 på endestationen ved Ballerup st. I 1985 blev den udrageret efter et færdselsuheld, og den blev ophugget samme år. Chassis-nr.: 7202471P Bygge-nr.: DAB 32002 |