Foto: 1972 |
KS103-040.jpg (189
kb) KS 103 (Leyland LIDRT 1/2SPDAB serie 1 - Årgang 1965) som linje 40 på vej op ad rampen til Langebro i retning mod Islands Brygge. HT udrangerede bussen i 1979. Chassis-nr.: 650103S
|
Foto: August 1973 |
KS105-040.jpg (184
kb)
KS 105 (Leyland LIDRT 1/2SP/DAB serie 1 - Årgang 1965) som linje 40 i Isafjordsgade lige før Halfdansgade på Islands Brygge. På Islands Brygge havde linje 40 de seneste år under Københavns Sporveje endestation ved enten Kigkurren eller Thorvald Borgsgade. Det røde destinationsskilt indikerede, at bussen kørte til Thorvald Borgsgade. Bussen udgik af driften i 1978 Chassis-nr.: 650105S |
Foto: August 1973 |
KS113-040.jpg
(185 kb)
I eftermiddagsmyldretiden kørte linje 40 nogle korte løb mellem Islands Brygge og Hovedbanegården. På billedet er KS 113 (Leyland LIDRT 1/2SP/DAB serie 1 - Årgang 1965) netop ankommet til Hovedbanegården som linje 40. Bussen blev udrangeret i 1977. Chassis-nr.: 650113S |
Foto: August 1973 |
KS115-040.jpg
(154 kb)
Den 15. august 1960 blev linje 40 forlænget fra Sølvtorvet ad Øster Farimagsgade - Classensgade - Strandboulevarden - Vardegade til en ny endestation i Middelfartsgade ved Strandboulevarden. Denne endestation havde linjen frem til 28. april 1968, hvor endestationen flyttedes til Strandboulevarden ved Århusgade. KS 115 (Leyland LIDRT 1/2SP/DAB serie 1 - Årgang 1965) , der her ses som linje 40 i Leigsgade, er fejlagtigt skiltet til den gamle endestation i Middelfartsgade, selv om busserne i 1973 havde endestation ved Århusgade. Bussen blev udrangeret i 1979 Chassis-nr.: 650115S |
Foto: Marts 1974 |
KS442-040.jpg
(199 kb)
KS 442 (Leyland LIDRT 12/4/DAB serie 2 - Årgang 1969) som linje 40 i Thorshavnsgade. Bussen blev udrangeret i 1982 og ophugget i 1983. Chassis-nr.: 690442K |
Foto: 10. juni 1973 |
KS453-040.jpg
(176 kb)
Som tidligere nævt havde linje 40 på Islands Brygge endestation henholdsvis ved Kigkurren og i Thorvald Borgsgade. På billedet holder KS 453 (Leyland LIDRT 12/4/DAB serie 2 - Årgang 1969) som linje 40 på endestationen i Thorvald Borgsgade. Dette sted er i dag totalt forandret, idet hele området i skrivende stund er ved at blive bebygget med moderne boligbyggeri. Chassis-nr.: 690453K
|
Foto: 1972 |
KS514-040.jpg
(176 kb)
KS 514 (Volvo B 59-59/Aabenraa serie III - Årgang 1971) som linje 40 på Strandboulevarden. Bussen udgik af driften i 1984 og blev ophugget i 1986. Chassis-nr.: 5 |
Foto: 7. april 1973 |
KS515-040.jpg
(191 kb)
KS 515 (Volvo B 59-59/Aabenraa - Årgang 1971) som linje 40 på endestationen ved Kigkurren. I dag har nogle af busserne på linje 250S endestation her. Bussen på billedet blev udrangeret i 1985 og ophugget 1985/1986. Chassis-nr. : 6 |
Foto: September 1974 |
KS559-040.jpg (167 kb)
KS 559 (Volvo B 59-59/Aabenraa - Årgang 1972) som linje 40 i Isafjordsgade. Ved Hans Tausens Kirke, som ses i baggrunden, havde sporvognslinie 4 endestation i årene 1949-54. Fra 1954 havde linje 40 i en kort periode endestation her, inden linjen blev forlænget til Kigkuuren. Som det ses på billedet, var KS 559 forsøgsvis sortmalet omkring destinations- og linjeskiltet. Bussen blev udrangeret i 1986 og ophugget 1986/1987. Chassis-nr.: 58 |
Foto: 1973 |
KS573-040.jpg (186 kb)
KS 573 (Volvo B 59-59/Aabenraa - Årgang 1972) som linje 40 i Halfdansgade. Bussen kom i 1985 til HT-Skolen. I 1986/1987 blev den udrangeret, og den blev ophugget i 1987. Chassis-nr.: 73 |