Foto: 30. juni 2003 |
Wulff067-000.jpg (140
kb)
En af de busser, som Wulff Bus anvendte til turistbuskørslen, var vogn 67 (Bova FHD 12-360/Bova Futura - Årgang 1992), som her er fotograferet i Århus i rundkørslen udfor hovedindgangen til Marselisborg Slot. Bussen blev oprindelig leveret til VIP-Service, Evry i Frankrig, hvor den kørte med registreringsnummer 421AEB91. Den kom herefter til et firma i Holland, hvor den fik registreringsnummer VP-66PR. Wulff Bus købte bussen i 1999, og den fik herefter det danske registreringsnummer RC 93 893. I 2005 blev Wulff Bus' vognpark omnummereret til Arrivas nummersystem, og bussen fik herefter intern-nr. 3903. I 2006 blev den solgt til ukendt ejer. Her kørte den med registreringsnummer UK 95 206. Chassis-nr.: XL9AA18CG0L004369
|
Foto: 31. maj 2002 |
Wulff070-000.jpg (116
kb)
Wulff Bus 70 (Mercedes-Benz 416CDI - 40 KSV Sprinter - Årgang 2002) fotograferet i Hambrosgade i København. Ved omnummereringen til Arrivas nummersystem i 2005 fik bussen intern-nr. 3851. I 2006 blev den solgt til Herning Turisttrafik, og i slutningen af 2008 kom den til Brande Buslinier. Chassis-nr.: WDB9046631R338380 |
Foto: 13. oktober 2004 |
Wulff0112-207.jpg
(252 kb)
Wulff Bus 112 (DAF/DAB-Silkeborg 12-1200L - Årgang 1990) som VAT-linje 207 på Vejle Trafikcenter. Bussen blev oprindelig leveret til Fris Busser, Hornslet, hvor den havde intern-nr. 901. Den blev overtaget af Wulff Bus i 1996. Ved omnummereringen til Arriavas nummerystem i 2005, fik den intern-nr. 3132. I 2006 blev den solgt til Jumbus, Bottrup. Her kørte den med registreringsnummer US 92 266, indtil den i 2011 blev eksporteret til PKS Pila, Polen - nr. 01109/PP6911A Chassis-nr.: UH9MV1DB2LLDA3076 Bygge-nr.: DAB-32065 |
Foto: 14. februar 2005 |
Wulff0259-123.jpg
(278 kb)
Wulff Bus 259 (Scania IL94IB 4x2/DAB-Silkeborg OmniLine - Årgang 2000) som Århus Amts linje 123 på Sønder Alle ved Århus Rutebilstation. Bussen blev i 2005 omnummereret til nr. 3243. I 2007 kom den kortvarigt til Veolia som nr. 7563, men allerede få måneder senere blev den overtaget af Arriva og fik nr. 8712. I 2009 blev den overført til Arriva Sverige og fik nr. 6178/CFZ 059. Bussen blev udrangeret i 2001, og i 2012 kom den til TruckParts Eesti OÜ, Estland. Chassis-nr.: YS4L4X20001838070 Bygge-nr. DAB-45213 |
Foto: 12. juli 2003 |
Wulff0281-121.jpg
(122 kb)
Wulff Bus 281 (DAF/DAB-Silkeborg 7-1800L - Årgang 1989) som Århus Amts linje 121 på Århus Rutebilstation. Bussen kørte oprindelig for Møns Omnibusser med intern-nr. 9 og gik under navnet "Grøn Jæger". I 1996 bleb den overtaget af LF-Bus som nr. 531. Dette nummer beholdty den, da den i 1997 kom til NyBus. Wulff Bus overtog bussen i 2001, og gav den nr. 281. Ved omnummereringen til Arrivas nummersystem i 2005 fik den nr. 3121. I 2009 blev den solgt til Jumbus, Bottrup og fik registreringsnummer XM 91 184. Med samme registreringsnummer kom den i 2012 til Bæks Bus, Ramme. Bussen blev udrangeret i 2012. Chassis-nr.: 8900026 Bygge-nr.: DAB-32942 |
Foto: 6. juli 2004 |
Wulff1001-005.jpg
(297 kb)
I 2002 vandt Wulff Bus VAT's udbud af bybusserne i Horsens og Vejle, hvilket bl.a. betød grønne bybusser i bybilledet i de to byer. På billedes ses Wulff Bus 1001 (Volvo B 12BLE-59/Aabenraa 8500 - Årgang 2002) som linje 5 på Vitus Berings Plads i Horsens. I 2005 blev bussen omnummereret til nr. 3293. Dette nummer beholdt den, da den indgik i Arrivas vognpark i 2006. I 2012 blev den eksporteret til Island og i 2013 kom den til Reykjavik Excursions, Island. Her fik den nr. 310/KTH67 Chassis-nr.: YV3R8F8132A001335 Bygge-nr. AaK-S020084
|
Foto: 16. oktober 2002 |
Wulff1009-003.jpg
(134 kb)
Wulff Bus 1009 (Volvo B 12BLE-59/Aabenraa 8500 - Årgang 2002) som bybus linje 3 på Torvet i Vejle. Denne bus fik ved omnummereringen i 2005 intern-nr. 3272. Dette nummer beholdt den, da den indgik i Arrivas vognpark i 2006. Da Bent Thykjær i 2010 overtog kørslen på bybusserne i Vejle, var alle de nye bussen endnu ikke leveret, som i en kort periode fortsatte bussen i drift på Vejles Bybusser som lånevogn hos Bent Thykjær. Senere samme år blev den eksporteret til Reykjavik Excursions, Island , hvor den fik nr. 306/IFK18. Chassis-nr.: YV3R8F8192A001081 Bygge-nr.: AaK-S020058 |
Foto: 17. oktober 2003 |
Wulff1040-001.jpg
(142 kb)
Kontrakten på bybusserne i Vejle medførte også kørsel med ledbusser. På billedet ses Wulff Bus 1040 (MAN NG313 - Årgang 2002) som linje 1 på Dæmningen i Vejle. I 2005 fik bussen nr. 3311, og i 2006 indgik den i Arrivas vognpark. I 2001 blev den solgt til Vejstruprød Busimport, som samme år solgte den til Alga Nutzfahrzeughandel, Sittensen i Tyskland. Herfra kom den i 2012 til DAU Bus, Barsinghausen i Tyskland med registreringsnummer H-DA1029. Bygge-nr. : MAN-A230485 |
Foto: 18. juli 2005 |
Wulff3221-071.jpg (281 kb)
I 2003 blev Nordtrafik overtaget af Wulff Bus. På billedet ses Wulff Bus 3221 (Volvo B 10M-65/Vest v25 - Årgang 2000) som NT-linje 71 på John F. Kennedys Plads i Aalborg. Hos Nordtrafik havde bussen nr. 164. Dette intern-nr. beholdt den, da Wulff Bus overtog den i 2003, men i 2005 blev den omnummereret til Arrivas nummersystem og fik nr. 3221. Fra 2006 indgik den i Arrivas vognpark. Den udgik af driften i 2013. Chassis-nr.: YV31MA611YA052291 Bygge-nr.: Vest-2475 |
Foto: 18. oktober 2007 |
Wulff6420-004.jpg (245 kb)
Efter at Arriva i 2004 havde opkøbt Wulff Bus, kunne man også opleve tidligere svenske busser i trafik i Wulff Bus' farver. Wulff Bus 6420 (Volvo B 10BLE-60/Carrus City L - Årgang 1997) var en af disse busser. Den blev oprindelig anskaffet af Ödåkra Buss i Sverige som nr. 6420/DHD 590. I 1999 blev den overtaget af Arriva Sverige, og i 2005 overflyttede Arriva den til Vejle, hvor den blev indsat i trafikken under navnet Wulff Bus. På billedet ses bussen som Vejle bybus linje 4 på Vejle Trafikcenter. Da billedet blev taget, var det Arriva, som udførte bybuskørslen i Vejle, men bussen fremstod stadig i Wulff Bus' bemaling. I 2011 blev bussen ophugget. Chassis-nr.: 8100687 Bygge-nr.: DAB-36009 |