Foto: 1972 |
KS960-044.jpg (198 kb)
Den første leverede af de nye busser var nr. 960 (Leyland LIDRT 1/2SP/DAB serie 1 - Årgang 1964), der her ses som daværende linje 44 på Frederikssundsvej ved Husum Torv. Bussen blev 1. oktober 1974 overtaget af HT, men blev i 1975 solgt til Vejle Bustrafik, hvor den i par år kørte som nr. 22/DH 93 083. I 1977 blev den ophugget. Chassis-nr.: 640007S |
Foto: 21. marts 1973 |
KS962-005.jpg (195 kb)
Da linje 5 i april 1972 som den sidste af sporvognslinierne blev omstillet til busdrift, skete det overvejende med nye Volvo-busser af typen Volvo B59-59/Aabenraa serie III, men det var også helt normalt at se serie 1-busser på linjen. KS 962 (Leyland LIDRT 1/2SP/DAB serie 1 - Årgang 1964) ses således her som linje 5 på endestationen ved Formosavej på Østamager. Bussen blev 1. oktober 1974 overtaget af HT, som havde den i drift indtil 1977. Chassis-nr.: 640009S |
Foto: Juni 1973 |
KS024-007.jpg (207 kb)
KS 24 (Leyland LIDRT 1/2SP/DAB serie 1 - Årgang 1965) som linje 7 ved Nørreport st. Bussen blev 1. oktober 1974 overtaget af HT. Den udgik af driften i 1977. Chassis-nr.: 650024S |
Foto: 8. juni 1973 |
KS038-028.jpg (185 kb)
KS 38 (Leyland LIDRT 1/2SP/DAB serie 1 - Årgang 1965) som linje 28 på Roskildevej ved Zoologisk Have. Også denne bus kom d. 1. oktober 1974 til HT, som havde den i drift til 1976. Bemærk i øvrigt det specielle stoppested for linjerne 28 og 41. Chassis-nr.: 650038S |
Foto: 8. marts 1973 |
KS092-001.jpg (218 kb)
KS 92 (Leyland LIDRT 1/2SP/DAB serie 1 - Årgang 1965) som linje 1 på Christiansborg Slotsplads, hvor stoppestedet var placeret ud for Slotskirken. Bussen kom d. 1. oktober 1974 til HT, og den udgik af driften i 1978. Chassis-nr.: 650092S |
Foto: Marts 1974 |
KS123-013.jpg (179 kb)
KS 123 (Leyland LIDRT 1/2SP/DAB serie 1 - Årgang 1966) indsat på linje 13 i et kort myldretidsløb til Hovedbanegården. Bussen er netop ankommet til Hovedbanegården, og kører herefter tomkørsel tilbage til Amager-endestationen i Skånegade for at udføre endnu et kort løb til Hovedbanegården. De grønne lygter omkrimg destinationsskiltet er tændt, hvilket betød, at bussen ikke medtog passagerer. 1. oktober 1974 blev bussen overtaget af HT. Den blev udrangeret i 1979. Chassis-nr.: 650123S |
Foto: 7. juni 1973 |
KS169-041.jpg
(235 kb)
KS 169 (Leyland LIDRT 1/2/DAB serie 1 - Årgang 1966) som linje 41 på Frederiksberg Alle. Bemærk plakatsøjlen på fortovet mellem træerne. Disse frederikbergske plakatsøjler, som stadig står rundt omkring i kommunen, fungerede samtidig som stoppesteder. Bussen kom 1. oktober 1974 til HT. Den blev udrangeret i 1979. Chassis-nr.: 660169S |
Foto: December 1973 |
KS171-045.jpg
(218 kb)
KS 171 (Leyland LIDRT 1/2SP/DAB serie 1 - Årgang 1966) som linje 45 på Bavnehøj Alle. Linje 45 betjente på søn- og helligdage Vestre Kirkegård i en kort rute fra Enghave Plads. Tidligere kørtes ruten af ekstavogne på sporvognslinje 16. Bussen blev i oktober 1974 overtaget af HT. Den blev udrangeret i 1980. Chassis-nr.: 660171S
|
Foto: 4. april 1973 |
KS222-033.jpg
(188 kb)
KS 222 (Leyland LIDRT 1/2DAB serie 1 - Årgang 1967) som linje 33 i Amagerterminalen ved Rådhuspladsen. 1. oktober 1974 blev bussen overtaget af HT, som havde den i drift til 1979. Chassis-nr.: 660222S |
Foto: Juli 1974 |
KS258-010.jpg (188 kb)
En af de sidst leverede serie 1-busser var KS 258 (Leyland LIDRT 1/2/DAB serie 1 - Årgang 1967), der her ses i Vindebrogade som linje 10 i et kort løb til Bispebjerg. Bussen, der d. 1. oktober 1974 blev overtaget af HT, blev udrangeret i 1979. Chassis-nr. : 670257S
|