Foto: Maj 1976 |
DBO01-193.jpg
(105 kb)
De Blaa Omnibussers vogn 1 (Scania/Ørum-P - Årgang 1975) som HT-linie 193 ved Holte st. Bussen er på billedet indregistreret CV 97 916, men blev senere omregistreret til HT 96 470. Den udgik af driften i januar 1989, hvorefter den blev solgt til ophugning. |
Foto: Maj 1976 |
DBO02-191.jpg
(103 kb)
De Blaa Omnibussers vogn 2 (Scania BF 80/Ørum-P - Årgang 1974) som HT-linie 191 ved Holte st. |
Foto: 20. oktober 1986 |
DBO20-191.jpg
(97 kb)
De Blaa Omnibussers vogn 20 (Volvo B 10M-60/VBK - Årgang 1981) som HT-linie 191 ved Lyngby st. I april 1990 udførte HT sit første udbud af en lille del af buskørslen, og ved den lejlighed kom nogle nye busentreprenører på markedet. En af disse var DSV Bus, som udførte driften med busser, som alle var overtaget fra andre entreprenører. Bussen på billedet var en af disse, og hos DSV Bus fik den nr. 37. Den udgik af driften i juni 1991. |
Foto: Januar 1991 |
DBO8805-194.jpg
(93 kb)
Da HT begyndte at udlicitere sine busruter, blev det i de nye kontrakter bestemt, at alle nyindkøbte busser fremover skulle fremstå i HT's gule design. På billedet ses De Blaa Omnibussers vogn 8805 (DAF/DAB-Silkeborg 7-1200B - Årgang 1990) som HT-linie 194 ved Lyngby st. og i overenstemmelse med kontrakten er bussen - på trods af entreprenørens navn - malet HT-gul. Bemærk også, at den er udstyret med et digitalt linienummer-skilt, hvilket ikke var normalt på den tid. Da de Blaa Omnibusser i 1998 mistede kørslen for HT, afhændede man ikke bussen, og muligvis findes den stadig i firmaets vognpark. |
Foto: Juni 1996 |
DBO8820-170.jpg
(109 kb)
De Blaa Omnibussers vogn 8820 (Volvo B 10BLE-60/Säffle - Årgang 1993) som HT-linie 170 ved Holte st. Bussen blev i maj 1998 solgt til Linjebus, som overførte den til Vanda i Finland. Her kørte den som nr. 583. I 1999 blev den hentet tilbage til Danmark som Linjebus nr. 6141/RE 88 228. Bussen blev skrottet i 2007 efter at have været hensat i en periode i Maribo. |
Foto: Juli 1994 |
DBO8830-170.jpg
(135 kb)
De Blaa Omnibussers vogn 8830 (Volvo B 10BLE-60/Aabenraa - Årgang 1994) som HT-linie 170 ved Lyngby st. Bussen blev i maj 1998 solgt til Bus Danmark, som gav den nr. 1149. Da Bus Danmark blev opkøbt af Arriva fulgte bussen med. Den udgik af driften i november 2005, og via Busmarket i Sverige blev den videresolgt til Baltikum. |
Foto: Juni 1996 |
DBO8837-170.jpg
(109
kb)
De Blaa Omnibussers vogn 8837 (Volvo B 10L-60/Aabenraa - Årgang 1996) som HT-linie 170 ved Holte st. Bussen blev i april 1998 solgt til Combus, hvor den fik nr. 8360 og blev indsat på bybusserne i Kolding. Da Combus i 2001 blev solgt, kom bussen til at tilhøre Connex - stadig som nr. 8360. I foråret 2003 blev bussen flyttet tilbage til Hovedstadsområdet, og ved den lejlighed blev den omnummereret til 6303. Den udgik af driften i december 2003. |
Foto: 11. marts 2005 |
DBO4010-170.jpg
(104
kb)
Da De Blaa Omnibusser i 2004 - efter seks års fravær - vendte tilbage som entreprenør i Hovedstadsområdet, blev firmaets busser nummereret i 4000-serien. På billedet ses De Blaa Omnibussers vogn 4010 (Volvo B 12BLE-60/Aabenraa - Årgang 2004) på den genvundne linie 170 ved Lyngby st. Bussen er i øvrigt udstyret som tællebus.
|
Foto: 3. maj 2007 |
DBO4042-191.jpg
(144 kb) De Blaa Omnibussers vogn 4042 (DAF SB4000/VDL-Jonckheere Transit 2000 - Årgang 2006) som HUR-linie 191 ved Lyngby st. |
Foto: 3. maj 2007 |
DBO4052-184.jpg
(150 kb) Da De Blaa Omnibusser i oktober 2006 overtager kørslen på HUR-linie 184, indsættes der 13,7 m-busser ind på linien. En af disse er De Blaa Omnibussers vogn 4052 (DAF SB4000/VDL-Jonckheere Transit 2000 - Årgang 2006), der her ses som linie 184 ved Lyngby st. |